keskiviikko 31. heinäkuuta 2019

Onnen kihinää






Voisinpa juuri nyt lähettää teille kaikille tämän ihanan kihisevän tunteen mikä sisälläni kuplii. Juuri nyt tuntuu, että maailma makaa mallillaan ja kaikki on niinkuin pitääkin. Lindholmin Ollikin lauloi aikoinaan miten "mustat päivät jäädä saa", mulla on nyt se. Elämä on💓.

On ihanaa kun saa ja voi joka päivä oppia jotakin uutta.
On ihanaa kun tietää, että läheisillä on asiat hyvin tai ainakin parempaan päin. 
On ihanaa kun omat lapset ovat ottaneet ensimmäisiä askeleitaan kohti omaa aikuista elämäänsä. Ja ihanaa on kun heilläkin on isoissa asioissa vierellään tärkeä ihminen.
On ihanaa kun on mahdollisuus ja kyky toteuttaa omia unelmia.
On ihanaa kun joku on repäissyt silmieni edestä siinä pitkään roikkuneen kaiken sumentaneen verhon.
On ihanaa kun vierellä on rakkain.

Leikkauksesta on nyt kohta puolitoista vuotta ja koko sen ajan, ja pidempäänkin, olen kulkenut enemmän ja vähemmän sumussa haparoiden. Taistellut vastaan asioissa joille en mitään voi. Yrittänyt olla niinkuin luulen muiden odottavan että olen. Kieltäytynyt hyväksymästä itseäni tällaisena kuin olen. 
Kohdellut itseäni huonosti. 

Mutta jotain on tapahtunut.
Tänä aamuna peiton alta kömpi toisenlainen minä. Hyvä olo hiipi aamulla peiton alla pötkötellessäni pikkuhiljaa joka sormen ja varpaan kärkeen, nenänpäähän ja korvanlehtiin. Sydän meinasi pakahtua ja palleasta antoi jatkuva jännitys periksi. Minut valtasi hyvä olo siitä, että olen minä. Kaikkine omituisine tapoineni. Juuri minä ja juuri tässä missä pitääkin.



Ja lisää hyvää mieltä sain ylösnoustuani näistä kukista. 
Ensimmäistä kertaa ikinä onnistuin nimittäin talvettamaan Pelargonit autotallissa niin, että olivat vielä keväälläkin hengissä. Jotain ehkä kuitenkin tein väärin, sillä kukkimaan ovat suostuneet vasta nyt kun heinäkuu vetelee jo viimeisiään. En tiedä sitten, että otinko kaverit autotallista sisälle liian myöhään keväällä ja sen vuoksi sitten kukintakin siirtyi. Mutta väliäkö tuolla. Nyt ne kuitenkin kukkivat mökin rantaterassilla iloisesti punaisina hehkuen. Ja nuppuja on valtavasti!
 





 Ihanaa ja ilosta pirskahtelevaa keskiviikkoa
teille kaikille ja 
erityisesti juuri sinulle.
💛
Mari

4 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja aivan ihanaa oli lukea tuosta muutoksesta, onnesta ja ilosta<3 Tulin itsekin niin hyvälle tuulelle:)

    VastaaPoista
  2. Aivan upea teksti ja upeat kuvat! Ihana, että asiat ovat mallillaan. Iloa ja onnea elokuuhusi!

    VastaaPoista
  3. Kiitos Satu! Ihanaa elokuuta sinullekin💕

    VastaaPoista

Lämmin kiitos kun poikkesit lukemaan blogiani. Kommenttejanne on aina mukavaa lukea, joten jätäthän viestin muistoksi minulle käynnistäsi.❤️